Sovmorgon

Det är så skönt med sovmorgon! Jag hade inte klockan ställd så jag sov ända till 6 i morse. Då låg jag kvar till 7:40 då jag fick lov att springa på toa och gjorde i ordning lite frukost. Sen kröp jag ner igen. Åt min frukost i sängen och skrev brev till Kanada. Nu hinkar jag i mig vatten för det ska vara bra när man ska på massage. 
Solen har nyss börjat skicka rosa strimmor upp på himelen och ljuset visar upp en frostnupen värld. Temperaturen har nu sjunkit till -7,6 och till helgen ska det bli bra mycket kallare än så. 
Jag var ut och åkte ett klassiskt pass igår efter jobbet. Slutade lite tidigare och kunde därför åka hela 15 kilometern i dagsljus för en gångs skull. Det innebar att när klockan var 17 var jag tränad, duschad och hade ätit. Då blev jag rastlös. Gick en promenad med Malin och sen hängde jag med Ida och Andrea mfl. Eftersom jag nu har helg bestämde jag mig för att följa med ut på bygget till kvällen. Gjorde mig i ordning och målade till och med naglarna. 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Utsläppt hår och målade naglar det är säkra tecken på ledig bagare.
På söndag ska jag måla naglarna igen och släppa loss kalufsen för då åker jag söderut! Under jul och nyår har jag jobbat ihop lite dagar så jag kan få långledigt nu i lugna januari. Perfekt tillfälle att fara hem.
 
 
Jag har det senaste fått höra från två av varandra helt oberoende personer att de kommer ihåg mig som en lovande skidåkare när jag var yngre. Jag vet inte vad de grundar detta på men jag vet att det var ju kul att tävla och det är ännu roligare att ha kommit igång med åkningen igen. Öppetspår känns inte längre livsfarligt. Det känns kul! Bara jag slipper valla själv. Å där har pappa lovat att serva.
 
 
Nu slänger jag in några bilder på det jag ägnar mina dagar åt och sen åker jag på massage!
 
 
 
 
 
The weak can never forgive.
Forgiveness is the attribute of the strong. 
- Mahatma Gandhi
 
 
 
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0