En underbar sommar!

Det har varit en enastående fin sommar! Kan någon nämna senast vi hade en sommar då man varje dag kunde njuta av sol och sådant väder att man kunde sitta ute sent om kvällarna, varje kväll? I år hade vi en sån sommar. Jag har dessutom fått njuta av den på en av jordens vackraste platser. Jag har tillbringat varje vaken stund på mitt sommarcafé. Det har stundtals varit tungt, det har varit slitsamt och vissa kvällar har jag undrat vad jag gett mig in på. Bokstavligen blod, svett och tårar. Men det har varit övervägande roligt, trevliga gäster, fin kritik, stammisar och min underbara personalstyrka. 
Jag har flertalet gånger stått i bageriet med sveriges vackraste utsikt och bara förundrats över att jag klarat detta. Det har blivit många dopp, både före och efter öppning. Att byta om till bikini och gå direkt från jobbet och ta ett kvällsdopp efter en lång hektisk dag har varit underbart. 
Jag har frågat mig själv om jag ångrat att jag lämnade Stockholm och all trygghet som fast jobb, lägenhet och vänner betyder. För att flytta hem, ut på landet och försöka driva ett eget café. Svaret har kommit snabbt och självklart: Inte en enda sekund har jag ångrat mitt beslut. Målet med min sommar var att jag skulle få det att gå ihop och att jag på resan skulle lära mig massor. Det har jag uppnått. Det går inte att beskriva hur mycket jag lärt mig. Från små saker som att Sprite är lika poppis som Fanta till större saker som att sköta bokföring och att vara chef. Jag vet att chokladtårtan, den får inte vara slut i sortimentet och småkakor, dem kan jag skippa helt.
 
'Nu är det 2 veckor som passerat sedan jag slog igen för säsongen och jag har tömt och städat ur mig ur lokalen. Det känns redan märkligt att inte åka till Ryggåsstugan så fort jag vaknar på morgonen. Det kommer vara tomt. 
Men i skrivande stund sitter jag i Stockholm hemma hos mina fina vänner i Juniorbagarlandslaget 2012. Susanna, Didrik och Patrik har låtit mig bo här denna veckan. Jag har passat på att hälsa på många vänner i huvudstaden. Jag har varit med på några av Didriks träningar inför Årets Konditor. I måndags var jag och Patrik hem till Sara, Linda, Kim och Michaela. Vi såg på Dessertmästarna och vi var alla överens, vi har aldrig varit så engagerade i ett teveprogram tidigare. Men det blir nog så när man känner många av de tävlande och är insatt i det de gör. Vi satt som på nålar och ropade högt när reklam pauserna kom. 
Igår och idag har jag varit på Älvsjömässan på Chokladfestivalen. Jag har varit där för att heja fram Didrik när han tävlade i Årets konditor. Han fick ingen placering men gjorde ett fantastiskt bra jobb! Vi i hejaklacken kom fram till att det är jobbigare för nerverna att sitta på åskådarplats och vi är SÅ STOLTA över vår duktiga vän. 
Ikväll har jag och Susanna sett på Idol och käkat lite tacos. Bara slappat :) 
I morgon kommer min bästa vän hit till Stockholm och vi ska göra chokladfestivalen tillsammans. Sen far jag vidare söderut med Elin. Grästorp blir målet. 
 
Nu är målet, sängen.
 
 
 
 
 
 ♥Dalkullan
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilka härliga bilder!:)

2013-10-11 @ 15:14:38
URL: http://www.nattstad.se/heidiosterberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0