One life, live it!

Ja nu är det dags. Jag har under den senaste veckan jobbat mina 2 sista dagar på Tösse och sedan ägnat mig åt att packa ner alla mina tillhörigheter i flyttkartonger. Jag har simultant med detta ägnat mig åt en del planering och pappersarbete. Nu är det färdigpackat. Jag har städat och grejat och i morgon fyller jag släpen och far hem. 
Efter 3 år på vift blir jag åter Dalkulla! Jag har under de 3 senaste åren hunnit ett i Skåne och 2 i Huvudstaden. Ångrar inte en sekund men har stundtals längtat hem oändligt.
Efter 6 år utsocknes blir jag äntligen Järnakulla igen. Dagen innan min 15 års dag flyttade jag hemifrån och har sedan dess inte bott i Järna på heltid.
Det känns till viss del vemodigt att lämna alla goa fina vänner jag har här i Stockholm men jag hoppas så många som möjligt ska komma och hälsa på. Hålla kontakten kommer jag i alla fall försöka hålla. Mellan kaffekoppar och räkmackor, bullar och godsaker.
 
Göteborgsvistelsen blev en succé. 
Det blev för oss i Juniorbagarlandslaget sista uppdraget innan vi lämnade över till det nya gänget. Vi bakade under ons-fre, mitt i Nordstan, ett majsbröd och bullar som vi sålde till förmån för Stadsmissionen. Vi lyckades under dessa 3 dagar få ihop 66.940 kr. Helt galet! 
Förutom att vi stod hela dagarna i köpcentret hann vi på onsdagen med en trevlig SM-middag på Brasserie Lipp, gott. Därpå gick vi en trappa ner till Glow. Jag avrundade sedan ganska snabbt och traskade hem till hotellet. 
På torsdags eftermiddagen gjorde jag ett försök att springa bort huvudvärken jag dragit på mig. 35 min löpning i duggregnet lättade lite på trycket och efter en varm dusch och lite fix mötte jag upp med övriga i laget för att vi skulle ge oss ut och ha en liten avslutningsmiddag.
Vi bläddrade bland olika restauranger och försökte boka bord på flera olika men utan resultat. Till slut bestämde vi oss för att vi var sugna på Tapas. Hittade en restaurang med lediga bord och stack iväg i Taxi. Taxiföraren körde lite fel och tillslut kom vi fram. Det stället vi spanat in såg inte så mysigt ut när vi väl kom dit. Därför traskade vi runt lite och hittade runt hörnet "Pinchos" I södra Spanien är det Tapas och i Norra Pinchos. En supermysig restaurang en halvtrappa ner.
Vi hade tur och fick ett bord direkt och utan knussel. Vi blev sedan informerade om att det är Sveriges första App restaurang. Vi beställer således allt genom en app i telefonen och får sedan en notis när allt är klart för att hämta. Dryck i baren och mat i köket. Allt var supergott och eftersom vi är så nördiga som vi är beställde vi in en av varje av desserterna och delade. En supertrevlig kväll kort sagt!
När hela SM kalaset var över på fredagen tog jag mitt pick och pack och åkte till syster yster för helgen. 
Vi bakade kakor, promenerade och lade pussel, bland annat. 
 
 
 
One Life, Live it!
 
 
 
♥Dalkullan 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie YH

Åh, det pusslet har jag också! Visst blir det fint :) Härligt att du blir dalkulla igen, jag hade också längtat om jag var du :)

2013-04-20 @ 12:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0